زندگینامه ایکر کاسیاس
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
زندگینامه ایکر کاسیاس
نوشته شده در جمعه 3 مرداد 1393
بازدید : 1049
نویسنده : kahkeshani

محل تولد: موستولس-مادرید
قد: ۱۸۵
وزن: ۸۳
شماره پیراهن: ۱
باشگاه: رئال مادرید

ایکر کاسیاس فرناندز در 20 می 1981 در منطقه ی موستولس شهر مادرید (منطقه یی در حومه ی شهر مادرید) به دنیا آمد. والدین ایکر کمی پیش از تولد او در منطقه ی باسکوی شهر بیلباوو (منطقه ای واقع در دامنه ی رشته کوه های پیرنهدر مرز فرانسه و اسپانیا) مشغول به کار بودند. آنها آنقدر به اسم ایکر (اسم اصیل باسکویی) علاقه مند بودند که بلافاصله پس از غسل تعمید فرزندشان آن را بر وی نهادند. نام برادر کوچکتر ایکر اونی نیز نامی باسکویی ست (به معنی چوپان). بر طبق قوانین گرامری انگلیسی نام ایکِر به صورت Íker و با حروف صدادار تلفظ می شود. اما در زبان اسپانیایی این نام بدون حروف صدادار خوانده می شود (Ikr ).

او  از کوچکی علاقه ی فراوانی به فوتبال داشت ولی او استعداد خود را در دروازبانی نشان داد.هنگامی که به دوران نوجوانی رسید تیم رئال به استعداد او پی برد وخبر از حضور پدیده ای در فوتبال را دادند سر انجام او به تیم های پایه ی رئال راه یافت و با بازی های خوب خودراهی بزرگسالان این تیم شد وتا حالا این تیم به خاطر دروازبانی های خوبی که کاسیاس در طول این چند سال کرده قرارداد او را تا پنج سال دیگر با او تمدید کرده است.از نظر خیلی ها او بهترین دروازبان تاریخ اسپانیا است او در رده بندی بهترین دروازبان های جهان رده ی چهارم را در اختیار دارد .او دروازبان شماره یک اسپانیاست و دروازبان هایی همانند ویکتور والدز(بارسلونا) و رینا(لیور پول)هنوز نتوانسته اند جای او را بگیرند.

در آغاز رقابت های فصل 10-2009، ایکر کاسیاس قهرمانی در دو جام را هدف اصلی خود معرفی کرد: قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید و قهرمانی در جام جهانی با اسپانیا.

نتایج و سوابق نشان می داد که رسیدن به جام اول برای این دروازه بان 29 ساله محتمل تر است اما در عوض، کاسیاس توانست چند هفته قبل به عنوان اولین کاپیتان تاریخ تیم ملی اسپانیا، جام جهانی را بالای سر ببرد.

ایکر مقدس پیش از این دوبار با رئال قهرمان چمپیونز لیگ شده بود که اولین بار آن زمانی بود که تنها 19 سال داشت اما زمان اندکی لازم بود تا مشخص شود که او چه آینده درخشانی در پیش دارد.

این فصل، فصلی عجیب برای کاسیاس و رئال مادرید بود. آنها رکورد امتیازات باشگاه را شکستند و در 19 بازی خانگی، 18 پیروزی به دست آوردند اما با این وجود باز هم در رقابت با بهترین بارسلونای تاریخ عقب ماندند و در لیگ قهرمانان نیز خیلی زود کنار رفتند.

نمایش های فردی کاسیاس نیز تردیدهایی را موجب شد و انتقادهایی را به همراه داشت. او در طول فصل چند اشتباه بد مرتکب شد اما این اشتباهات در مقابل عملکرد او در طول فصل چندان قابل ذکر نبود. او بارها دروازه تیمش را در بازی های مهم نجات داد و عکس العمل هایش در مقابل مسی در ال کلاسیکو و ضربات دیه گو پروتی و رناتو در بازی مقابل سویا به این زودی ها فراموش نخواهد شد.

از یاد نبریم که کاسیاس در 304 بازی اخیر رئال، در 299 دیدار درون دروازه قرار گرفته و گل هایی که به دلیل اشتباهات فردی دریافتن کرده بسیار کم و قابل چشم پوشی بود.

اگرچه کاسیاس با رئال در فصل اخیر به افتخار قابل ذکری دست پیدا نکرد اما اوضاع در تیم ملی به کلی متفاوت بود. اسپانیا سال گذشته در جام کنفدراسیون ها در مقابل آمریکا شکست خورد و تردیدها در مورد موفقیت آنها در جام جهانی بار دیگر افزایش یافت. اما نمایش های درخشان شاگردان دل بوسکه در رقابت های مقدمانی جام جهانی بار دیگر آنها را به عنوان یکی از مدعیان اصلی فتح جام معرفی کرد. آنها در هر 10 بازی مقدماتی به پیروزی رسیدند و رکوردشکنی ها کاسیاس نیز ادامه پیدا کرد.

او در ماه سپتامبر رکورد آندونی سوبی سارتا در بسته نگه داشتن دروازه تیم ملی اسپانیا را شکست. دروازه بان سابق اسپانیا و بارسلونا در 56 بازی ملی گلی دریافت نکرد اما این عنوان اکنون با 65 بازی بدون گل خورده در اختیار کاسیاس قرار دارد.

در ماه نوامبر او به سومین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شد که از مرز 100 بازی ملی گذشت و اکنون تنها 15 بازی دیگر تا رکورد 126 بازی ملی سوبی سارتا فاصله دارد که با توجه به سن و سال کاسیاس و دوران بازی طولانی تر دروازه بان ها، می توان انتظار داشت که او این بار نیز سوبی سارتا را پشت سر خواهد گذاشت.

تداوم کاسیاس و حضور همیشگی او در تیم ملی اسپانیا زمانی اهمیت بیشتری می یابد که به یاد بیاوریم او چه رقیبان سرسخت و بزرگی دارد. والدس که فصل به فصل بهتر می شود، این فصل برای دومین بار پیاپی جایزه سامورا را از آن خود کرد و په په رینا نیز در پنج فصل اخیر لیگ برتر انگلیس، چهار بار برنده دستکش طلایی شده است.

کاسیاس علی رغم یک اشتباه بزرگ در اولین دیدار اسپانیا در جام جهانی مقابل سوئیس، همچنان دروازه بان اول تیم باقی ماند و با به دست آوردن دوباره اعتماد به نفسش، در بقیه بازی ها نمایش های درخشان و تاثیرگذاری داشت.

او در بقیه دیدارها تنها یک گل دریافت کرد و در پنج بازی دروازه تیمش را را بسته نگه داشت از جمله در بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل پاراگوئه که پنالتی اسکار کاردوسو را به زیبایی مهار کرد و در بازی فینال نیز دو موقعیت تک به تک خطرناک را از آرین روبن گرفت.

کاسیاس فصول بهتری را نیز تجربه کرد اما قهرمانی در جام جهانی، کسب عنوان بهترین دروازه بان جام و رسیدن به رکورد 111 بازی ملی و 518 بازی برای رئال، افتخاراتی نیست که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت.

افتخار بعدی " ایکر مقدس" چه خواهد بود؟ او در 29 سالگی همچنان راهی طولانی در پیش دارد



:: موضوعات مرتبط: ایکر کاسیاس , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: